25 травня 2017 ОФІЦІЙНИЙ ВЕБ-САЙТ
Відомості про район
Нормативно-правова база
  • Керівництво
  • Влада і громадськість
    Регуляторна політика
    Порядок реєстрації
    Прес-центр
    Інвестиційний довідник
  • Публічна інформація
  • Каталог послуг
  • Реформи в Україні
  • Запобігання проявам корупції
  • Державний реєстр виборців
  • Відділ статистики інформує
  • Соціальний захист населення
  • Оголошення
  • Фінансовий контроль
  • Громадська рада при РДА
  • Правова допомога
  • Децентралізація влади
  • РДА звітує
  • Центр надання адмін послуг
  • Локачинська селищна рада
  • Позитивний досвід роботи
  • Вивчення громадської думки
  • Очищення влади
  • Перелік земельних ділянок
  • Енергоефективність
  • Електронне звернення
  • Оренда держмайна
  • Вакансії державної служби
  • Робота спостережної комісії РДА
  • Центр зайнятості інформує
  • АРХІВ НОВИН

    « Травень 2017 »
    Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        
    Погода
    Погода у Локачах

    вологість:

    тиск:

    вітер:

    skype

    tel_doviry

    Вівторок, 17 червня 2014 08:41

    Децентралізація влади

    УВАГА!

    Децентралізація повноважень у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та бізнесу

     

    13 грудня 2015 року набрали чинності Закони України № 834-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та № 835-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі - Закони).

    З метою децентралізації та демонополізації адміністративних сервісів у сферах державної реєстрації бізнесу та речових прав на нерухоме майно суб'єктами державної реєстрації (окрім політичних партій та інших громадських формувань) визначено виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, нотаріуси, а також юридичні особи публічного права за умови їх акредитації в установленому порядку.

    У відповідності до Законів суб’єктами державної реєстрації визначено виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, нотаріуси, а також юридичні особи публічного права за умови їх акредитації в установленому порядку.

    Отже, з 01 січня 2016 року функції органів юстиції у зазначених сферах державної реєстрації передаються на місця до моменту завершення цього процесу у визначені Законами строки, але не пізніше 30 квітня 2016 року.

    Сільські, селищні та міські ради (крім рад міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення) здійснюватимуть функції державної реєстрації після прийняття на своїх пленарних засіданнях рішень про здійснення повноважень суб’єктів державної реєстрації виконавчими органами таких рад за умови інституційної готовності до реалізації зазначених повноважень.

    Відповідно до зазначених законів за Міністерством юстиції України та його територіальними органами залишаються лише повноваження з:

    державної реєстрації обласних, регіональних і республіканських професійних спілок, їх організацій та об’єднань, структурних утворень політичних партій, регіональних (місцевих) творчих спілок, територіальних осередків всеукраїнських творчих спілок, обласних, республіканських Автономної Республіки Крим, Київської та Севастопольської міських організацій роботодавців та їх об’єднань, постійно діючих третейських судів;

    контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації прав та державної реєстрації юридичних осі та фізичних осіб-підприємців;

    розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації прав та прийняття обов’язкових до виконання рішень,

    організації роботи з підготовки та підвищення кваліфікації державних реєстраторів.

    Відповідно до зазначених законів з 01 січня 2016 року вже  передбачено:

    - здійснення передачу функцій з державної реєстрації бізнесу, реєстрації права власності та інших речових прав виконавчим органам сільських, селищних, міських рад (у тому числі об'єднаних територіальних громад), місцевим держадміністраціям, нотаріусам та акредитованим суб’єктам;

    - здійснення перерозподілу надходження коштів до державного та місцевих бюджетів;

    - забезпечення прийняття документів для державної реєстрації бізнесу та здійснення державної реєстрації за принципом екстериторіальності в межах України;

    - здійснення державної реєстрації права власності та інших речових прав незалежно від місцезнаходження нерухомого майна в межах Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя, крім державної реєстрації права власності та інших речових прав, що проводитиметься нотаріусами незалежно від місцезнаходження нерухомого майна;

    - скорочення переліку документів, що подаються для державної реєстрації бізнесу (у тому числі за рахунок їх отримання в електронній формі від державних органів);

    - відмова від свідоцтв та скорочення строків державної реєстрації прав;

    - можливість вчинення нотаріальних дій на підставі відомостей реєстру прав;

    - запровадження дворівневої системи адміністративного оскарження рішень державних реєстраторів;

    - скасування процедури підтвердження відомостей про юридичну особу;

    - запровадження нової системи розрахунку розмірів адміністративного збору за проведення державної реєстрації бізнесу та речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень тощо.

    Основним завданням зазначених законів є забезпечення громадян правом вільного вибору суб’єкта державної реєстрації та можливість здійснення реєстрації бізнесу в будь-якому куточку України, а реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень – в межах відповідної області.

      

    Головне територіальне управління

     юстиції у Волинській області

    19.02.2016

     

    Децентралізацію в Україні зупинити вже неможливо

    Зупинити реформу децентралізації в Україні вже неможливо. Про це заявив Голова Верховної Ради України Володимир Гройсман в ефірі телеканалу “Перший Національний”.

    “Ми будемо йти далі. Ми будемо розвивати громади, утворювати більш досконалі механізми об’єднання територіальних громад, ми будемо підсилювати їхню фінансову забезпеченість”, – заявив В. Гройсман, відповідаючи на питання, чи є план децентралізації, якщо Верховна Рада не підтримає відповідні зміни до Конституції.

    Керівник Парламенту наголосив, що зміни до Конституції передбачають низку позитивних положень, зокрема повсюдність місцевого самоврядування, обрані виконкоми на рівні районів та областей, а також збільшення фінансового забезпечення місцевих територіальних громад. “Ці зміни однозначно затвердять можливість подальшого розвитку громад в Україні”, – підкреслив він.

    В. Гройсман наголосив, що вже вдалося “зробити дуже реальні кроки для того, щоби наповнювати змістом реформу місцевого самоврядування”, зокрема розпочати деузурпацію влади та передачу повноважень на місця.

    Також, за його словами, показала свій успіх розпочата фінансова децентралізація. “Місцеві бюджети зросли достатньо серйозно. Це дає можливість розвитку чи вирішувати питання, що виникають на місцях”, – зазначив Голова Парламенту.

    Разом з тим, В. Гройсман зауважив, що реформа місцевого самоврядування – комплексна та потребує тривалого часу і внесення змін до сотень законів. У зв’язку з цим Голова Верховної Ради закликав політиків об’єднатися навколо ідеї децентралізації та шукати порозуміння щодо суперечливих питань.

     Прес-секретар Голови Верховної Ради України.

     

    Завершити бюджетну децентралізацію потрібно до кінця року, - Арсеній Яценюк

        Прем’єр-міністр України Арсеній Яценюк підкреслив, що процес бюджетної децентралізації потрібно завершити до кінця року. Про це він сказав під час публічного звіту Кабінету Міністрів України про сто днів діяльності в четвер, 12 березня.

    Глава Уряду наголосив, що перший етап бюджетної децентралізації вже відбувся: «Сподіваємося, що далі Конституційна комісія напрацює нову редакцію Конституції, яка дасть додаткові повноваження і відповідальність для регіонів».

    ДЕПАРТАМЕНТ ІНФОРМАЦІЇ ТА КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ СЕКРЕТАРІАТУ КМУ

     

     

    Володимир Гунчик: децентралізація стосується не лише коштів

    Голова облдержадміністрації Володимир Гунчик узяв участь у розширеному засіданні Кабінету Міністрів України. Керівник виконавчої гілки влади в області виступив із короткою доповіддю, у якій наголосив на важливості процесу децентралізації. Слід зауважити: до слова запросили лише трьох керівників областей. Серед них – і голова Волинської облдержадміністрації.

    - Шановний пане Президенте, Прем’єр-міністре, Голово Верховної Ради, розумію наскільки важливими є, винесені на засідання уряду питання, але разом із тим хотів би закцентувати увагу щодо наповнення місцевих бюджетів, розвитку економіки, привабливості інвестицій, – наголосив Володимир Гунчик. – Це та перша складова, котра сьогодні стає основою для розв’язання проблем, пов’язаних із обороноздатністю країни, з вирішенням соціальних аспектів. Хотів би підкреслити, що децентралізація – це не просто примха уряду або нові віяння. Це процес, безпосередньо пов’язаний із реформуванням всієї системи управління, всієї економіки країни.

    Наголосив голова адміністрації й на важливості консолідації зусиль усіх гілок влади. Мовляв, лише в такий спосіб вдасться вирішити актуальні й проблемні питання, зокрема й ті, що стосуються зміцнення обороноздатності, територіальної оборони та цивільного захисту.

    Як позитив відзначив Володимир Гунчик візити міністрів на Волинь. Голова облдержадміністрації переконаний: вони не були формальністю.

    - Із міністрам інфраструктури та міністром енергетики й вугільної промисловості ми побували на багатьох важливих для області об’єктах, – підкреслив Володимир Петрович. – А відтак змогли оцінити, чим живе Волинь. Важливо, що інтерес Києва до регіонів не вщухає: Віталій Ковальчук, перший заступник Глави Адміністрації Президента України нещодавно провів важливу нараду, де розглядали питання децентралізації бюджету. Також у профільних відомствах систематично відбуваються наради за участі спеціалістів, котрі безпосередньо розглядають пропозиції, зауваження регіонів, вивчають необхідність внесення змін до законодавства. Створені й працюють робочі групи на рівні район – село, район – місто, район – область. Це – яскраве свідчення того, що політичний курс обрано правильно. Для мене децентралізація – це можливість отримати додаткові повноваження, але має бути й розуміння, що вони передбачають іще більшу відповідальність. Особливо важливо, і я, як голова облдержадміністрації це розумію, усвідомити: обласна казна – це бюджети всіх рівнів, це й інвестиційні та грантові проекти. Ми вирішили, що розглядатимемо лише консолідований обласний бюджет, аби не відривати маленький сільський від обласного в цілому.

    Доповів голова облдержадміністрації і про те, що зроблено на теренах області. Зокрема повідомив: прийнято всі 429 бюджетів, а також затверджено основний фінансовий документ краю, до міністерств та відомств, а також народним депутатам надіслано пропозиції та зауваження, що стосуються необхідності внесення змін до Держаного бюджету.

    - Працює загальна робоча група, до складу котрої увійшли депутати різних рівнів, сільські та селищні голови, котра відпрацьовує у районах питання, пов’язані з проблемними аспектами децентралізації бюджету, передачі повноважень  та інших завдань, котрі виникають у рамках реформування структури управління, – повідомив Володимир Гунчик. -  Вважаю, що можливість почути про ці проблеми з першоджерел – основа реформування економіки в цілому. Децентралізація – не лише кошти, а й людський фактор, це докорінна зміна системи на місцях. Просив би уряд, оцінюючи ситуацію в регіонах, зважати, що перші кроки щодо консолідації рішень уряду та влади вже зроблено. Конкретний приклад – вузлова залізнична лікарня станції Ковель. Провели нараду, обговорили ситуацію, донесли інформацію міністерству й дали посил на розвиток. Відтак питання знято. Рішення напрацювали.

    Підсумовуючи Володимир Гунчик акцентував: реформи невідворотні й до них потрібно бути готовими.

    Відділ інформаційної політики облдержадміністрації.

     

    Володимир Гунчик: Надання послуг через ЦНАПи – це перший етап передачі повноважень від центральних органів влади до місцевого самоврядування

    Урядовий селектор щодо готовності надання адмінпослуг через ЦНАПи. Засідання провів Віце-прем’єр-міністра України – Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Володимира Гройсмана.

    У волинській студії участь в роботі селектору брали голова облдержадмінітсрації Володимир Гунчик, Луцький міський голова Микола Романюк, голови РДА, керівники профільних служб області.

    Обговорено питання розширення сфери послуг Центрів надання адміністративних послуг. Як наголошувалося, з 1 жовтня 2014 року реєстрація місця проживання та оформлення паспорта здійснюватиметься виключно через регіональні центри з надання адмпослуг, а з 1 січня – видаватимуть і закордонні паспорти. Також відбуватиметься реєстрація майна і вирішуватимуться земельні питання.

    Володимир Гройсман закликав усіх до конструктивної роботи задля покращення якості та спрощення надання послуг людям. Він підкреслив, що всі приміщення центрів адмінпослуг повинні бути забезпечені відповідною площею, аби створити комфортні умови як надавачам послуг, так і громадянам, які їх отримуватимуть. За його словами, не всі області мають належний рівень підготовки ЦНАПІв, тому, поки ще є час,  потрібно максимально активізувати цю роботу.

    За словами заступника Міністра економіки України Ігоря Веремія,  наразі загалом в Україні функціонує 647 Центрів надання адміністративних послуг, однак не всі вони ожуть надавати якісні та повноцінні послуги.

    Після урядового селектору, голова облдержадміністрації провів нараду з керівниками РДА та начальниками профільних служб, на якій дав доручення ще раз проаналізувати рівень підготовки районних ЦНАПІв, щоб мати реальну картину, а також ситуацію із  приміщеннями для них.

    У свою чергу,  Микола Романюк вчергове наголосив, що Луцький ЦНАП готовий стати базовим для області.

    «Надання послуг через ЦНАПи – це перший етап передачі повноважень від центральних органів влади до місцевого самоврядування. Влада на місцях має показати свою готовність  взяти на себе ці повноваження», – наголосив Володимир Гунчик.

    На середину жовтня запланована обласна нарада на базі Нововолинського ЦНАПу, де і проаналізують роботу з надання адмінпослуг в районах.

       Прес-служба облдержадміністрації

     

    Володимир Гунчик: у разі об’єднання громад, їхні ресурси помітно зростуть

    За об’єднанням громад – майбутнє. Саме в такий спосіб їм вдасться утримувати себе на належному рівні та вирішувати актуальні й злободенні питання. Усвідомлюючи перспективу об’єднання й воліючи мінімізувати фінансові загрози, що постали перед невеликими громадами, голова облдержадміністрації Володимир Гунчик звернувся до Президента України Петра Порошенка.

    У листі керівник виконавчої гілки влади в області наголосив, що підписання відповідного закону помітно підсилить фінансові можливості громад, а відтак стане поштовхом до подальшого розвитку: «Верховною Радою України 5 лютого цього року ухвалено Закон України „Про добровільне об’єднання територіальних громад”. Враховуючи норми чинного бюджетного законодавства щодо визначення доходних та витратних повноважень бюджетів об’єднаних територіальних громад на рівні бюджетів міст обласного значення, реалізація цього закону дає шанс на створення в Україні громад із достатнім ресурсом не лише на власне утримання, але і для розвитку місцевої інфраструктури».

    Варто нагадати, що впродовж лютого 2015 року волиняни активно обговорювали закон. Відповідний процес триває й нині. А відтак, наголошує в листі до Петра Порошенка Володимир Гунчик: «розуміння необхідності об’єднання ресурсів сіл, селищ та малих міст є не лише на державному рівні, але і на рівні районів та значної кількості конкретних громад. Особливо це стосується регіонів поліської зони, зокрема і Волинської області». А позаяк у 20 % бюджетів територіальних громад області фінансові ресурси цьогоріч, із огляду на низьку чисельність населення та відсутність економічної активності, є недостатніми навіть для утримання апаратів відповідних рад, то, зазначається у листі, «такі органи влади за жодних умов не зможуть бути ефективними, а їх об’єднання є одним із перших кроків до децентралізації влади і адміністративних функцій».

    Як аргумент на користь запровадження практики об’єднання громад – конкретні цифри. Так голова облдержадміністрації акцентує, що лише за попередніми розрахунками, якщо в нинішніх умовах ресурси бюджетів громад базового рівня на реалізацію власних повноважень складають в області не більше 50 млн грн, то за умови проведення об’єднання громад такі ресурси зростуть більш ніж утричі.  При цьому «додаткові ресурси отримають як фінансово самодостатні громади, так і громади з низькою доходною спроможністю через механізм міжбюджетного вирівнювання з Державного бюджету».

    А позаяк об’єднання громад відповідно до норми чинного законодавства триватиме не менше 5-6 місяців, варто було би пришвидшити процес. Саме з відповідним проханням і звернувся голова облдержадміністрації до Президента України: «З метою завершення процесу об’єднання громад до кінця цього року, прошу Вас, шановний Петре Олексійовичу, підписати відповідний закон та доручити відповідним центральним органам виконавчої влади якнайшвидше забезпечити методичне та фінансове забезпечення його реалізації».

    Відділ інформаційної політики облдержадміністрації.

     

    Місцеві органи влади отримали змогу самостійно обирати об'єкти для інвестування в регіонах, - Міністр інфраструктури

    У результаті бюджетної децентралізації, на місцевих рівнях з’явилося більше грошей. Місцеві влади можуть самостійно вирішувати, що робити з грошима, зазначив Міністр інфраструктури Андрій Пивоварський під час робочої поїздки до Рівненської області 13 лютого.

    «Розпочата Урядом наприкінці минулого року бюджетна децентралізація дає змогу на місцях освоювати бюджетні кошти та обирати об’єкти й напрямки інвестування. Зокрема – в інфраструктуру та дороги», - зазначив Міністр. 

    ПРЕС-СЛУЖБА МІНІСТЕРСТВА ІНФРАСТРУКТУРИ

     

    Арсеній Яценюк - керівникам ОДА: "Прозорість використання бюджетних коштів і звітування перед громадою"

    Прем’єр-міністр України Арсеній Яценюк звернувся до голів обласних державних адміністрацій щотижня публікувати звіти про використання бюджетних коштів. Про це він сказав на розширеному засіданні Кабінету Міністрів України в середу, 11 лютого, за участі Президента України Петра Порошенка, Голови Верховної Ради України Володимира Гройсмана, голів обласних державних адміністрацій.

    «Усі хотіли додаткових повноважень в області. Ми їх дали. І зараз просимо керівників областей разом із керівниками міст скористатися кожним інструментом, який ми дали, щоби наповнити місцеву казну і вирішувати місцеві проблеми. Це ваша репутація і життя людей», - наголосив Арсеній Яценюк.

    Водночас, Глава Уряду підкреслив, що бюджетна децентралізація була проведена «не для того, щоби були непрозорі тендери, щоб на свої фірми відправляли кошти, які заплатили громадяни України як платники податків, і втридорога проводили ремонтні роботи».

    «Саме тому -  прозорість використання бюджетних коштів і звітування перед територіальною громадою», - наголосив він.

    Арсеній Яценюк наголосив, що з цією метою Уряд розробив зміни до закону про державні закупівлі «і окрему процедуру по розкриттю всієї інформації про використання бюджетних коштів».

    Глава Уряду звернувся до керівників обласних державних адміністрацій та міських голів щотижня публікувати на сайтах ОДА звіти про використання бюджетних коштів: «Щоб громада знала, хто який підряд отримав, коли дорога буде зроблена, хто робить цю дорогу, які кошти буде вартувати той чи інший об'єкт».

    Він нагадав, що практично весь склад Кабінету Міністрів здійснив поїздки в регіони для консультацій щодо бюджетної децентралізації: «Одна справа, коли сидиш у теплому кабінеті, а інша справа, коли виходиш безпосередньо до людей і чуєш ту реальність, яка є в країні. По-іншому рішення приймаються - якісніші, ефективніші і розумніші».

    Арсеній Яценюк звернувся до керівництва ОДА: «Коли в країні така складна ситуація, до людей треба виходити і пояснювати. Так, як пояснює Глава держави, Уряд - що ми робимо і для чого».

    ДЕПАРТАМЕНТ ІНФОРМАЦІЇ ТА КОМУНІКАЦІЙ

    З ГРОМАДСЬКІСТЮ СЕКРЕТАРІАТУ КМУ

     

    Урядовці проведуть консультації в регіонах стосовно виконання законів із бюджетної децентралізації

    Члени Кабінету Міністрів здійснюватимуть поїздки в регіони, «щоб допомагати пояснювати, що таке бюджетна децентралізація, яка нова податкова система, щоб доводити необхідність якомога швидшого виконання всіх ухвалених законів», - повідомив Прем’єр-міністр України Арсеній Яценюк під час селекторної наради з головами обласних державних адміністрацій у вівторок, 13 січня.

    «Якщо щось треба буде змінити в законах в процесі їх виконання, Уряд невідкладно внесе відповідні зміни до Парламенту після консультацій і робочих поїздок членів Кабінету Міністрів України по всіх регіонах», - підкреслив Глава Уряду.

    «Центральний Уряд буде робити свою частину роботи, але це наша спільна відповідальність перед українським народом - щоб виплачувалися пенсії й заробітні платні, щоб фінансувати боротьбу України за свою незалежність, а це мільярди гривень, аби не дати можливості російським терористам далі порушувати територіальну цілісність і незалежність України; за те, щоб у наших містах і областях були якісні школи та лікарні», - сказав він.

    Арсеній Яценюк звернувся до всіх керівників областей скористатися наданими можливостями «і починати працювати в нових реаліях»: «Реалії непрості, але навіть в таких непростих умовах ми повинні зробити дуже багато для своєї країни».

    ДЕПАРТАМЕНТ ІНФОРМАЦІЇ ТА КОМУНІКАЦІЙ

    З ГРОМАДСЬКІСТЮ СЕКРЕТАРІАТУ КМУ

     

    Фінансова децентралізація має вирішити проблему постійного браку коштів на рівні місцевих бюджетів, - експерт

    Найбільшим за останні 10 років кроком у напрямку бюджетної децентралізації експерти називають прийняті зміни до Бюджетного та Податкового кодексів України, на основі яких сформовано Державний бюджет на 2015 рік. Зокрема, таку думку висловив консультант у сфері управління державними фінансами Сергій Марченко під час організованої у Мінрегіоні експертної дискусії на тему: «Визначення викликів та стратегічних напрямів підтримки процесу фінансової децентралізації в Україні». Учасниками зустрічі стали також  експерти шведсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні», міжнародних програм у сфері державного та місцевого управління, асоціацій органів місцевого самоврядування та представники центральних органів виконавчої влади.

    «Я входив до складу робочої групи, яка займалася розробкою змін до бюджетного законодавства. І можу стверджувати, що експерти провели величезну роботу. Незважаючи на можливі ризики, проблеми і виклики, які все ще існують на шляху реформи, вже зроблено значний крок вперед у питаннях фіскальної децентралізації», – сказав Сергій Марченко.

    За його словами, нове бюджетне законодавство дає кожній громаді, яка здатна взяти на себе зобов’язання, можливість їх профінансувати й виконати, як і передбачено Європейською хартією місцевого самоврядування.

    Він повідомив, що бюджети сіл, селищ, міст районного значення в результаті реформи отримують 100% акцизного податку, податку на майно, єдиного податку, збору за паркування, туристичного збору, плати за надання адміністративних послуг, податку на прибуток, рентної плати за користування надрами місцевого значення, плати за ліцензії та за державну реєстрацію, адміністративних штрафів та штрафних санкції, дивідендів, місцевих позичок та плати за видачу місцевих гарантій, власних доходів бюджетних установ. Також ці бюджети отримають 25% екологічного податку, 1,5% від обсягу продажів продукції, 90% коштів від продажу земель несільськогосподарського призначення та інші доходи.

    Значні переваги, на словами експерта, отримають об’єднані громади, бюджети яких прирівняються до бюджетів міст обласного значення і районів, і крім зазначених податків, одержуватимуть ще й 60% ПДФО, а також інші доходи, у тому числі кошти державного фонду регіонального розвитку.

    «Сподіваюся, що найближчим часом буде прийнятий закон про добровільне об’єднання територіальних громад, який дозволить сформувати практичний досвід і продемонструвати, наскільки дієвою є ця система», - зазначив Сергій Марченко.

    Експерт також повідомив, що бюджетна децентралізація, крім іншого, передбачає перехід на нову модель використання бюджетних кошів - від утримання державних та комунальних закладів до оплати відповідних послуг. Але, за його словами, запровадження нового механізму фінансового забезпечення - галузевих субвенцій «Освітня», «Медична», «На підготовку робітничих кадрів» та «Соціальна» - ще потребує розробки державних стандартів надання медичних, освітніх, соціальних та інших послуг, порядків персоніфікованого фінансування цих послуг з розрахунку на одного жителя, а також фінансових нормативів бюджетної забезпеченості витрат за відповідними стандартами надання послуг на одного жителя.

    «Ще багато питань законодавчо не урегульовано і попереду велика робота. В результаті ми повинні вирішити проблему постійного браку коштів на  рівні місцевих бюджетів на виконання делегованих повноважень, отримати підвищення якості надання медичних, освітніх, соціальних та інших послуг, право на гарантоване забезпечення якими повинен мати кожен громадянин», - зазначив експерт.

    Наталія Кофанова, начальник відділу з питань розвитку місцевого самоврядування Мінрегіону додала, що важливим надбанням змін до Бюджетного кодексу є та обставина, що кошти державного фонду регіонального розвитку будуть спрямовуватися на виконання інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку, у тому числі проектів співробітництва та добровільного об’єднання територіальних громад.

    Вона також зосередила увагу на питанні конституційних змін щодо реформи місцевого самоврядування за принципом децентралізації влади, без яких остаточно втілити реформу буде неможливо.

    «Міністерством розпочата робота з підготовки пропозицій щодо змін до Конституції України в частині місцевого самоврядування та територіальної організації влади. За участю представників органів місцевого самоврядування та їх асоціацій, вітчизняних та іноземних експертів продовжується розроблення низки базових законів - про місцеве самоврядування; про місцеві органи виконавчої влади; про адміністративно-територіальний устрій та інші. Це другий пакет законодавчих ініціатив, який потребує першочергового прийняття для забезпечення системних реформ в Україні», - поінформувала Наталія Кофанова.

    ПРЕС-СЛУЖБА МІНІСТЕРСТВА РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ,

    БУДІВНИЦТВА ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА

     

    Арсеній Яценюк: Бюджетна децентралізація дозволяє регіонам самостійно збирати податки, але й передбачає відповідальність за їх використання

    Завдяки економічній децентралізації місцеві бюджети отримали загалом з урахуванням трансфертів до 40 мільярдів гривень, і виключно від роботи місцевої влади залежить ефективність адміністрування і використання отриманих податків, - наголосив Прем’єр-міністр України Арсеній Яценюк під час селекторної наради з головами обласних державних адміністрацій у вівторок, 13 січня.

    Він нагадав, що бюджетна децентралізація передбачає можливість для регіонів самостійно встановлювати ставки податків і збирати податки. Водночас, зазначив він, децентралізація «передбачає відповідальність за те, щоб звітуватися громадянам України, куди пішли гроші, які люди заплатили до відповідних бюджетів».

    «Якщо людина платить податки, вона має право знати, куди відправляються гроші - чи до державного бюджету, чи до місцевого, - і на що використовуються ці кошти», - додав Глава Уряду.

    Глава Уряду також нагадав, що Кабінет Міністрів пропонував зменшити кількість податків з 22 до 9: «Парламент погодився скоротити не до 9, а до 11. Таким чином, ми вдвічі скоротили загальну кількість податків в країні».

    Він також нагадав головам ОДА, керівникам підрозділів центральних органів виконавчої влади на місцях та представникам контролюючих установ, що Урядом на два роки введена заборона на проведення перевірок для суб'єктів малого і середнього бізнесу: «Категорично попереджую відповідні контролюючі органи про відповідальність за порушення заборони. Немає чого ходити до людей, які самостійно годують свої сім'ї, та ще й дають роботу іншим».

    Окрім того, за його словами, всі суб'єкти підприємницької діяльності в Україні на півроку звільнені від перевірок, крім тих, які здійснюються Державною фіскальною службою і Державною фінансовою інспекцією.

    Для підтримки малого і середнього підприємництва Уряд вдвічі зменшив ставку податку для суб'єктів малого і середнього бізнесу. Арсеній Яценюк наголосив, що, зокрема, не оподатковуються податком на нерухомість малі архітектурні форми, ринки: «Прошу всіх слідкувати за виконанням закону», - звернувся він до керівників облдержадміністрацій.

    Арсеній Яценюк також зазначив, що до місцевих бюджетів будуть нараховуватися податок на нерухомість та збір із продажу підакцизних товарів, і місцева влада отримала можливість встановлювати ставки за цими податками.

    Він нагадав, що за законом не оподатковуються квартири площею до 60 квадратних метрів та приватні будинки до 120 квадратних метрів: «Місцева влада не має права встановлювати таке оподаткування».

    Уряд встановив граничну межу ставки податку на нерухомість - не вище ніж 24 гривні за метр квадратний на рік: «А скільки ви будете ставити – це ваша відповідальність і ваша можливість зібрати кошти, так, як це передбачено законом, і показати громаді, що конкретний заплачений податок витрачений на реконструкцію школи, добудову лікарні чи ремонт вулиці. Тільки таким чином можна переконати людей, що в країні дійсно пройшла бюджетна децентралізація і дійсно є сенс заплатити податок і вимагати від влади відповідальності і звіту за відповідний податок», - звернувся Арсеній Яценюк до керівників ОДА.

    ДЕПАРТАМЕНТ ІНФОРМАЦІЇ

    ТА КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ СЕКРЕТАРІАТУ КМУ

     

    Громадське опитування щодо децентралізації влади

    Роз’яснення щодо змін до Конституції України на реалізацію Реформи місцевого самоврядування та курсу Уряду на децентралізацію влади в Україні

    Місцеві громади повинні мати можливість активно розвиватися, вдосконалювати інфраструктуру, заробляти кошти, розпоряджатися ними й ресурсами

    Громадськість Волині активно обговорює Концепцію реформування органів місцевого самоврядування

    Григорій Пустовіт: Головний месидж реформи: децентралізація, збільшення повноважень місцевих громад, надання можливості регіонам самостійно визначати економічну, соціальну політику

    Проект змін до Конституції України (щодо децентралізації влади) та Концепція реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні:

    - Презентаційний матеріал "Децентралізація влади. Реформа місцевого самоврядування"

    Презентаційний матеріал "Концепція реформи місцевого самоврядування та проект змін до Конституції України (щодо децентралізації влади)", формат .pdf, 384 КБ

    - Роз`яснення щодо змін до Конституції України на реалізацію Реформи місцевого самоврядування та курсу Уряду на децентралізацію влади в Україні

    - Порівняльна таблиця до проекту Закону України "Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади)"

    Презентація "Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні", формат .pdf, 6,7 МБ

    - Розпорядження Кабінету Міністрів України від 01.04.2014 р. № 333-р "Про схвалення Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні"

    Переглядів 2534 Останнє редагування Середа, 24 лютого 2016 09:33
    Розробка: Відділ інформаційних технологій
    апарату Волинської облдержадміністрації
    Інформаційне наповнення:
    Локачинська районна державна адміністрація
    Усі права на матеріали, розміщені на цьому сайті, належать Локачинській райдержадміністрації.
    Адреса: 45500, смт. Локачі, вул. Миру, 37, ф. 21372., т.21439, E-mail: post@locadm.gov.ua
    © 2014 locadm.gov.ua